Elen ja, det var det jag trodde skulle vara enklast att fixa på hojen. Inte minnst eftersom jag tidigare jobbat lite med det – både som musiker och fotograf. Men ack så fel jag hade. Jag har nu kopplat ut instrumentlampor, belysning i hastighetsmätare och varvräknare, fram och bakljus, tuta, blinkers och bromsljus … och nu startar inte hojen. Haha! Så, nu är det ”gör om gör rätt” som gäller. Jag måste alltså återgå till kopplingsschemat och kolla vad jag gjort fel … och göra rätt.

Det är inte en speciellt bra garagevecka just nu. Förutom att jag har konstaterat att jag har pajat elen på Hondan så kan jag också upptäckt att grenrören på motorcykeln är rejält rostiga och behöver bytas ut. Google nästa. Det ser inte ut att vara något överflöd av begagnade grenrör där ute och ett nytt är alldeles för dyrt … eller … det kostar i alla fall mer än jag är beredd att betala för en del jag egentligen inte tänkte byta ut.

Jag tänkte också på att passa på att be om lite hjälp av er läsare. Jag har några detaljer på motorcykeln som är kromade som jag skulle vilja ha svarta. Så långt jag kan förstå så ska man inte försöka att slipa bort krom utan att det ska göras kemiskt. Om någon har några kontakter eller tipps på någon som ”av-kromar” mc-delar så tar jag gärna emot tips.