Nu så är den första delen av rivningen av motorcykeln klar – många delar som blivit avplockade. Sidkåpor, bak- och framskärm, bakljus, regskylt, blinkers bak och fram och sadel. Dessutom har jag tillfälligt bytt ut styret mot ett lägre för att sänka profilen på motorcykeln … mest för att se potentialen … lite vad jag har att jobba med.

Dessutom så har jag tagit bort framlyktan. Nästa steg i ”redesignen” är nämligen att dra om elen, som i nuläget till stor del ”bor” i framlyktan och i det v-formade utrymmet i ramen. Tanken är att gömma det mesta av elen under tanken. (Tanken – på tanken … hehe.)

Det känns lite läskigt att börja riva i elen på motorcykeln. Många sladdar, många komponenter. Jag hoppas verkligen att det inte blir några felkopplingar. Jag har förberett mig på elomdragning genom att köpa kabelskor och nya kablar. Förutom det så har jag gjort ett kopplingschema till hojen … i färg … det jag hade var i svart/vitt … helt omöjligt att se vad det är för färg på kablar och sånt. Dessutom har jag gjort en ny bekantskap: krympslang. En sorts gummislang man trär över kablar som man sedan värmer upp vilket gör att den drar ihop sig och samlar kablarna … najs … I like!

Det känns väldigt roligt att jag redan nu, efter att bara hållit på med mitt projekt i tre veckor,  börjar få lite koll på hur saker och ting hänger ihop (på en motorcykel) och att jag hela tiden lär mig nya saker … vilket ju var själva syftet med projektet.

Kopplingsschema

Om du behöver ett kopplingsschema till en Honda CB750F från 1982 så kan du ladda ner det här: Kopplingsschema