Nu har jag fått hem en ny bakskärm till hojen. Det är kanske lite larvigt men jag var bara tvungen att se hur den såg ut på plats. Så, silvertejp och ståltråd … och vips så var skärmen på plats. Ja, ja, nu kan jag ta bort den igen. Innanmin bakskärm hamnar på plats måste det först bort en del ramdelar och sedan dit lite nya stag och infästningspunkter – så att skärmen går att montera.

Skärmen hittade jag på bikeparts.se – den kostade 800 kronor och egentligen sk nog skärmen sitta på en Harley Davidsson – men det struntar jag i. Om någon har synpunkter så får jag väl säga att jag kör en Hondley.

Tyvärr är fortfarande elen död. Jag börjar så smått tappa lusten. Tålamodet är bra men kort. 🙂

Det har onekligen blivit en hel del svordommar i garaget i veckan. Startmotorn går runt men motorn vill inte starta. Otroligt frustrerande. Jag har kollat alla ”idiotgrejor” (tror jag). Bensin i tanken. Bensinkranen på. Choken på. Tändning på. Startmotorn driver … och ingenting! Men, men, det hjälper ju inte att gnälla. Det är fortfarande ”gör om gör rätt” som gäller.

Jag har också insett att det behöver tillverkas en hel del nya delar till motorcykeln. Förutom nya fästen för bakskärm och ljuddämpare behöver jag göra en ny ”instrumentpanel” för hastighetsmätare, varvräknare och varningslampor. Det känns som något väldigt nytt. Jag antar att plåtsaxen i verktygslådan kommer att få sällskap av en vinkelslip och någon sorts slipmaskin för att tillverka plåtdetaljer.

Åter igen: Jag har verkligen dålig koll på det här så jag tar gärna emot tips på både verktyg och material för tillverkning av plåtdetaljer till min motorcykel.